2012/02/01

Een appel-dieet en I will become skinny?

De sussende woorden van mijn moeder zijn al jarenlang mijn excuus om de suikers vooral niet te laten staan. Zij zegt namelijk dat zodra ik die suikers wel laat staan, meteen afval. En dan meteen een paar goede kilo's. Een stuk of vijf. Nou oke, dat laatste heeft ze niet gezegd.

Ik ben nooit goed geweest om een ritme in mijn eetgedrag te krijgen. Nee, ik heb geen eetstoornis, ik hou gewoon niet van brood en eet liever warm dan koud. Of gewoon liever zoetig of snackerigs. Zo sla ik iedere ochtend mijn ontbijt over (of ik eet mijn ontbijt rond 1400, dat kan ook) (mijn dag begint tegenwoordig rond een uurtje of 10) (hier is niks mis mee, ik ben afgestudeerd) (ik verdien dus mijn uitslaapdagen) en ik weet dat dit heel slecht is, maar sorry, dat taaie brood met kaas, jam, pindakaas of hagelslag, ik word er niet warm of koud van.
Nu volg ik iemand op twitter en zij doet mee aan het New Fysics-dieet (of iets in die richting). Als ze te veel lekkers (lekkers als in crackertjes met speciale kaas) gegeten heeft, doet ze een dag later een appel-dag. Serieus, een appel-dag. Zou dat echt werken? Gewoon de hele dag appels eten? Ik las toevallig vandaag in het AH-foldertje dat mijn lievelings appels (nouja, als ik appels eet, eet ik het liefst Elstar) in de bonus zijn. Dus wat ga ik doen? Ik ga zo'n zak appels kopen en niks anders dan appels eten. Al maakt een huisgenootje speciaal voor mij wentelteefjes klaar. Oke, dit is niet helemaal waar, ze doet het meer voor haarzelf, want zoals je misschien al begrijpt weet ik niet of ik wel van wentelteefjes hou... Het is in ieder geval warm en bevat suiker; wie weet eet ik mezelf naar de zevende hemel. Ofzo.

apples from we heart it

3 opmerkingen:

Nina Josephine zei

Haha, mijn moeder heeft ook dat dieet gedaan. En doet soms nog een appeldag. Appel drijft vocht af dus je bent een dag later wat afgevallen. Maar als je de dag erna gewoon weer normaal gaat eten zit het er zo weer aan. Oh en 7 appels op een dag is echt niet lekker hoor!

The PvdH Journal zei

These remind me of my childhood! I don't think I have eaten one in years!

Kelly zei

Een appeldieet zal best werken maar niet die appels die je op de foto heb staan hoor!!! Op langer termijn misschien want je tanden rotten weg door die appels en dan kan je bijna niets weer eten ;)