2012/05/25

Ik heb nogal moeite met belasting betalen...

                     Pic. Weheartit


..., maar ik doe het wel hoor. Ik zou niet weten hoe ik dat zou moeten omzeilen, mijn werkgever stuurt het keurig netjes naar de Belastingdienst. Maar toch. Ik dacht lekker rijk te kunnen zijn met mijn heerlijke vakantiegeld. Niet dat ik op vakantie ga, maar de gedachte om dan eindelijk die Balenciaga te kopen is wel driehonderd keer voorbij gekomen... Uiteindelijk heb ik dit niet gedaan (mede door mijn moeder die zowat doordraaide, op zich niet heel gek, de Balenciaga die ik op het oog heb zit net onder de €1000), maar toch ben ik wel weer thuis gekomen met een stoer jasje van Gstar en een mooie tuniek van Maison Scotch. Niet de goedkoopste merken, maar ik dacht ach, het vakantiegeld gaat niet op aan een vakantie...
          Nu de belasting toch meer van me heeft afgepakt, dan ik had ingecalculeerd, ben ik toch bang dat die twee leuke dingen weer linea recta terug gaan naar hun hangertje in het warenhuis. Ze zitten nog in de tas, voor het geval dat mijn salaris tegenviel. Getver, ik had niet gedacht dat ik ze moest terug geven. Nu denk je vast, zo die is streng voor haarzelf, nou nee hoor, ik had nog een rokje gekocht van het merk Mooia (te koop in de Bijenkorf, best heel leuk). Die zag ik tijden terug al hangen voor €50, maar dat vond ik te veel. Nu is er een actie (die loopt nog tot aankomende zondag!) met 30% op alle damesmode, plus nog eens personeelskorting... (geloof me, het is leuk shoppen, maar djeeeez, die verleiding is zo hard te weerstaan!)


rokjesdag
           De rechter is het rokje van Mooia dat ik heb gekocht. De witte is de witte variant (duhh), maar zo kun je het 
           motiefje beter zien.


Toch ga ik me afvragen hoeveel geld bepaalde kledingitems mogen kosten. Dat jasje van Gstar (zo'n stoer soort bikerjasje, alleen zonder mouwen) kost €160 en de tuniek van Maison Scotch (wel van halfzijde/halfkatoen) €140. I mean, come on!! Waarom zoveel? En waarom is het zo leuk? (Al hoewel, ik heb nog een andere tuniek van Maison Scotch, vond ik ook heel leuk, maar ik heb twee keer gedragen. En de kwaliteit? Nah, niet echt heel goed) Wat zijn nou goede prijzen voor basic items? En die basic items mogen best wel een heel goede kwaliteit hebben. En wel een beetje modieus zijn... Wat geef jij uit voor goede kledingitems?

2 opmerkingen:

Fashion Dawgs zei

I love Blair Waldorf!

Fashion Dawgs

Kelly zei

Leuk rokje! Lees ik nou dat je eigenlijk twee mouwloze dingen heb gekocht... Al besloten wat je er mee doet? Xx